تصحیح رایتینگ آموزش آنلاین زبان انگلیسی آیلتس بر اساسBand Descriptors
نوشته شده توسط : admin

آموزش آنلاین زبان انگلیسی

اگر می‌خواهید در آموزش آنلاین زبان انگلیسی آیلتس شرکت کنید، احتمالاً در جست‌و‌جوهای خود در بخش رایتینگ با چارچوبی تحت عنوان Writing band descriptors برخورد کرده‌اید. این چارت منبع مهمی برای آمادگی در زبان انگلیسی بخش رایتینگ این آزمون آموزش آنلاین زبان انگلیسی است ؛ چراکه به این ترتیب شما متوجه می‌شوید نمرات این بخش بر چه اساسی ارزیابی و تصحیح می شود. در واقع شما با شناخت این معیارها می‌توانید از زاویه دید یک ممتحن به نوشته خود نگاه کنید. با این حساب به نقاط ضعف و قوت خود پی برده و علمکرد بهتری خواهید‌داشت.ما در این مقاله از مجله دیاکو قصد داریم تا اطلاعاتی در مورد رایتینگ و هر آنچه در در بخش رایتینگ این آزمون زبان انگلیسی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، در اختیار شما قرار دهیم.در ابتدا بهتر است اجازه دهید برای آمادگی در این آزمون زبان انگلیسی چند نکته را مرور کنیم.همان طور که می‌دانید آزمون زبان انگلیسی آیلتس دو نوع است، آیلتس آکادمیک و جنرال. داوطلبان بسته به نیاز فردی خود یکی از این دو آزمون را انتخاب می‌کنند. اما پیش از هر گونه اقدامی، اول از همه باید مشخص کنید که قصد دارید در کدام یک از این آزمون‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی شرکت کنید.لازم است بدانید در هر کدام از این آزمون‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی ، دو بخش رایتینگ وجود دارد. تسک یک در آزمون جنرال عموماً در مورد نامه‌ای به یک دوست، مدیر، صاحب‌خانه و ... است. اما در آزمون آکادمیک بیشتر به شرح و توصیف یک جدول، چارت و یا دیاگرام پرداخته می‌شود. در تسک ۲ بخش رایتینگ هر دو آزمون زبان انگلیسی ، شما باید یک مقاله یا به اصطلاح essay بنویسید. بازه نمره در این بخش بین ۱ تا ۹ متغیر است. اما سوالی که بسیاری از زبان‌آموزان آموزش آنلاین زبان انگلیسی دارند این است که نمره این بخش بر چه اساسی داده می‌شود؟ برای ارزیابی بخش ۱ و ۲ رایتینگ، ۴ پارامتر مجزا و متفاوت وجود دارد: هدف تسک، انسجام و پیوستگی، دایره لغات، استفاده از گرامر صحیح.هر پارامتر معیارهای خاصی دارد که ممتحن بر اساس آنها نوشته شما را ارزیابی می‌کند.

هدف تسک برای آموزش آنلاین زبان انگلیسی  (Task Achievement / Task Response)

آنچه در این بخش نیاز دارید این است که بدانید تسک ۱ به دنبال چه چیزی است؟ ممتحنین در این بخش به دنبال آنند تا ببینند چقدر به هدف موردنظر سوال و چیزی که از شما خواسته شده‌است، رسیده اید و نتیجه قابل قبولی داشته‌اید. به همین منظور می‌بایست چند آیتم را در ذهن داشته باشید تا متن را بر همین اساس تنظیم کنید.هدف نامه بخش ۱ آزمون جنرال: آیا هدف نامه واضح است؟ آیا به آنچه از شما خواسته شده، رسیده اید؟ویژگی‌های کلیدی/ نقاط bullet: آیا ویژگی‌های کلیدی و نقاط bullet در جواب گنجانده شده‌است؟لحن: آیا لحن نامه مناسب و باثبات است؟ به خاطر داشته‌باشید که لحن نوشتار بسته به مخاطب متفاوت باشد. مثلاً، لحن نامه به یک مدیر کاملاً متفاوت با لحنی است که شما با دوست خود دارید. پس حتماً این نکته را مدنظر داشته‌باشید.مرور کلی: آیا در متن شما یک مرور کلی یا خلاصه بدون ذکر همه جزئیات وجود دارد؟ آیا در مورد نکات کلیدی مثل روندها، داده‌ها و .. اطلاعاتی ارائه داده‌اید؟توسعه موقعیت (بخش ۲ در هر دو آزمون: آیا جایگاه نویسنده واضح است؟ آیا ایده اصلی در متن گنجانده و توسعه داده شده‌؟ آیا اطلاعات مربوطه در متن جای داده شده؟

انسجام و پیوستگی در زبان انگلیسی  (Coherence and cohesion)

این پارامتر سازماندهی و چگونگی پیشرفت پاسخ شما را در زبان انگلیسی درنظر می‌گیرد. این معیار بیانگر این است که آیا پاسخ شما طبق روندی منطقی در پاراگراف‌های زبان انگلیسی قرار گرفته؟ آیا روند نوشته شما منطقی و طبق روالی واضح و مرتبط است؟  برخی از نکات مهم که باید در مورد انسجام و پیوستگی در زبان انگلیسی در نظر داشته باشید عبارتند از:سازماندهی (بخش ۱ در آزمون آکادمیک و بخش ۲ essay: آیا در نوشته شما مقدمه، بدنه و نتیجه‌گیری وجود دارد؟ آیا این بخش ها واضح و سازمان یافته هستند؟ابزارهای انسجام (ضمائر، حروف ربط، حروف تعریف و ...: آیا ابزارهای انسجام در متن گنجانده شده‌‌اند و به قادر کافی موثر هستند؟ارجاع (جایگزین کردن یک اسم یا عبارت اسمی با ضمیر) و جایگزینی (جایگزین کردن فرم دیگری از کلمات و عبارات به جای تکرار آنها: آیا از ارجاع و جایگزینی در زبان انگلیسی به درستی استفاده می‌شود؟به یاد داشته‌باشید استفاده از ارجاع و جایگزینی صحیح در زبان انگلیسی ، به طبیعی‌تر شدن نوشتار  شما کمک خواهد کرد.استفاده از پاراگراف: آیا پاراگراف‌ها به طور مؤثر استفاده می‌شوند؟ آیا پاراگراف‌ها در زبان انگلیسی به خوبی سازماندهی شده اند؟

دایره لغات (Lexical resource) در آموزش آنلاین زبان انگلیسی !

در این بخش میزان تنوع و استفاده از واژگان شما مانند مصاحبه این آزمون زبان انگلیسی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. برخی از نکات مهمی که در این بخش توسط ممتحنین بررسی می شود عبارتند از:طیف واژگان: از چه دامنه واژگانی در پاسخ خود استفاده می‌کنید؟ دامنه لغاتی که برای هر موضوع استفاده می‌کنید تا چه میزان مناسب است؟خطاها: آیا خطایی در املا، فرم کلمه و حتی انتخاب کلمه وجود دارد؟

استفاده از گرامر صحیح (Grammatical range and accuracy)برای آموزش آنلاین زبان انگلیسی !

این بخش به ارزیابی فرم‌های جمله (جملات ساده در مقابل فرم های پیچیده جمله) در زبان انگلیسی که در پاسختان استفاده می‌کنید، می‌پردازد. چند نکته مهم که باید در خاطر داشته باشید:دامنه ساختار: چه نوع جمله ای در نوشتار خود استفاده می‌کنید؟ تا چه میزان از ساختارهای مختلف گرامری استفاده می‌کنید؟خطاها: آیا در گرامر و نشانه‌گذاری خطایی وجود دارد؟ تا چه حد می‌توانید از انواع ساختارهای گرامری به طور صحیح و با کمترین میزان خطا استفاده کنید؟آنچه در این بخش اهمیت دارد این است که در عین استفاده از اواع مختلف ساختارها، کمترین میزان خطا را داشته باشید. بنابراین، استفاده از ساختارهای ساده حتی با وجود خطای صفر ارزش چندانی نخواهد‌داشت و شما نمره کاملی نخواهید گرفت.همان طور که می‌بینید موارد متعددی وجود دارد که ممتحنین براساس آن اقدام به ارزیابی نوشته شما می‌کنند. برای توضیحات بیشتر در مورد نحوه تصحیح بخش‌ رایتینگ آیلتس زبان انگلیسی ، بر روی فایل‌های زیر کلیک کنید.پیشنهاد می‌کنیم پیش از آزمون IELTS، زمانی را به آشنایی با نحوه ارزیابی و آموزش آنلاین زبان انگلیسی Diako.ir هر بخش اختصاص دهید تا به این ترتیب، احساس خوبی نسبت ارزیابی آزمون خود داشته‌باشید.





:: برچسب‌ها: آموزش آنلاین زبان انگلیسی+ آموزش انلاین زبان+زبان انگلیسی+آموزش زبان+دیاکو ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: